![]() |
|
E-Revo / Summit - Wersja do druku +- Forum RC (https://rc-slask.pl) +-- Dział: Off-road & On-road (https://rc-slask.pl/dzial-1.html) +--- Dział: Off-road (https://rc-slask.pl/dzial-118.html) +---- Dział: Garaż (https://rc-slask.pl/dzial-5.html) +----- Dział: Modele 1/16 (https://rc-slask.pl/dzial-8.html) +----- Wątek: E-Revo / Summit (/watek-14.html) |
E-Revo / Summit - Ballu - 2016-10-09 Przedstawiam dwa modele " turystyczne" czyli te które jeżdżą ze mną na wakacje . Nadające się zarówno do jazdy offroad jak i po asfalcie. [attachment=23] Zestaw na zdjęciu zawiera: - 2 modele e-rewo wraz z aparaturami - koła do jazdy terenowej - teczkę z podstawowymi narzędziami , częściami zamiennymi i pakietami [attachment=24] Model po lewej na zdjęciu : - oryginalne podwozie e-revo 1:16 vxl - zawieszenie zmodyfikowane by w łatwy i szybki sposób szło zmienić ustawienia do jazdy w terenie lub po asfalcie - zastosowane 2 serwa skrętu firmy savox - silnik i regulator wymieniony na 3800kv 4P i Castle Sidewinder SCT - dodane oświetlenie i wentylatory załączane na pilocie - oryginalny pilot z 2 kanałowego przerobiony na 5 kanałowy Model po prawej : - podwozie e-revo 1:16 - zawieszenie zmodyfikowane jak w pierwszym - dodane drugie serwo skrętu - oryginalne traxxas - silnik firmy Rocket 3900kv 4p - regulator wodoodporny SkyRC TS120W - dodane oświetlenie z możliwością zmiany koloru Ten model jest wodoodporny. Zasilanie obu modeli to pakiety: - 4 pakiety 2S 2200mah 35c firmy Gensace - 2 pakiety 3S 1600mah 40c firmy Gensace - 2 pakiety 3S 1600mah 25c firmy Zipp W obu modelach zostało zmienione mocowanie karoserii by nie trzeba było stosować spinek - które wiecznie się gubiły i odpinały prawie przy każdej wywrotce . [attachment=25][attachment=26] RE: E-Revo / Summit - Ballu - 2017-09-20 Przyszedł czas na modyfikacje ![]() Zacznę od modelu po prawej ze zdjęć powyżej : [attachment=1538][attachment=1539] Został przygotowany do szybkiej jazdy: - obniżone i utwardzone zawieszenie - serwa oryginalne uległy spaleniu więc zostały wymienione na savox SW-0250MG - silnik z drugiego modelu ( bliźniaka ) - Castle 3800kV 4polowy - zębatka atakująca 32t odbiór 45t ( w drodze atak 34 i 36T oraz odbiór 40T ) - w reglu włączony Turbo timing 60st. po dodaniu gazu na max - całość zasilają pakiety 3S W efekcie model służy do szybkiej jazdy. W modelu z lewej na zdjęciach w poprzednim poście : [attachment=1540] Jak widać więcej zmian : - opony z Summita 1:16 - podniesione zawieszenie , max miękkie - wymieniony silnik na lotniczy (outrunner ) RAY C2836 1120kV 14polowy - atak 14t odbiór 55t - przestawione przełożenie w przekładni głównej - zwiększone przełożenie całkowite o około 1/3 - dodany kondensator 10 000uF na zasilaniu serw i odbiornika - zmiany w ustawieniach regulatora - płynniejsze ruszanie i jazda , włączony automatyczny hamulec - dodany skręt tylnych kół sterowany niezależnie [attachment=1541][attachment=1542] - usztywnienie tylnej wieżyczki [attachment=1543] Całość udało się zmieścić pod budą z E-revo która bardziej przypadła mi do gustu niż Summitowa. [attachment=1544] Powstał model do jazdy powolnej, terenowej .... RE: E-Revo / Summit - Gorg - 2017-09-20 Ciekawe zmiany Co do szybkiego to nie boisz się że zębatki w przekładni nie wytrzymają? Używam tej przekładni w trialu i w zimie na kołach 2,2 130 mm rozerwało jedną z zębatek Co do wolnego - chciałbym zobaczyć jak jeździ. Czy masz zblokowane dyferencjały? Karoseria Summita w tym wypadku bardziej pasuje ;-) Co to znaczy że tylny skręt jest sterowany niezależnie? RE: E-Revo / Summit - Ballu - 2017-09-21 Co do zębatek: - takie modele (e-revo 1:16) mam kilka lat i nic się nie działo a testowałem na mniejszym silniku 5300kv i ataku 28T odbiór 55T. Niestety temperatura silnika dawała szybko znać o sobie a o jeździe po trawie ( boisku ) można było zapomnieć . - mam na zapasie ponad 5 letnie przekładnie z mojego pierwszego e-revo 1:16 więc będę się martwił jak coś padnie ![]() - w brew pozorom zębatki bardziej "dostają w kość" przy powolnej jeździe a znacznych obciążeniach niż gdy moc przenoszona jest sporą prędkością obrotową Co do "wolnego" : - brak centralnego dyfra , przedni zalany 500 000 cst - "żel do włosów" tylni 100 000cst. Nie chciałem całkiem blokować dyfrów bo (po doświadczeniach w Summicie 1:8) traci się na skręcie poza tym strasznie przeniesienie napędu cierpi . - wygląd - kwestia gustu - miał zostać max podobny do szybkiego - tylny skręt jest niezależnie sterowany - 3 kanał . Czyli można niezależnie skręcać tyłem i przodem lub tylko jednym . Specjalnie 2 zdjęcia są zrobione gdy przód i tył w jednym kierunku i przeciwnych . Dodatkowo przełącznik 4/5 kanału działa jako wybór czy tylne koła mają skręcać razem z przednimi czy niezależnie od nich. |